INNOVÁCIÓ
HUZALMENTES CODE ZERO TECHNOLÓGIA
Különleges elsőél-szerkezetet eredményező vitorlakészítő módszerünk kiváltja az orrvitorlák vagy bőszeles vitorlák első élénél eddig használt huzal (acélsodrony vagy torziós kábel) használatát.
A feszesebb elsőélnek és a kisebb súlynak köszönhetően növelhető a vitorlás negyed- és bőszeles potenciálja egyaránt.
Ez a huzalmentes (cableless) technológia eredetileg a hagyományos code vitorlák felhasználási tartományának kibővítését célzó koncepcióként jszületett, azonban ezt meghaladva mostanra a legkeresettebb és legismertebb innovációvá vált az iparágon belül, és mostanra sikerült adaptálni egyéb orrvitorlatípusokhoz és bőszelesebb vitorlatípusokhoz is. Ezzel a technológiával felszerelve a versenyvitorlások a világversenyeken rendre maguk mögé utasítják a hagyományos vitorlákkal induló vetélytársaikat.
A HUZALMENTES (CABLELESS) VITORLÁK ELŐNYEI:
Kisebb össztömegű vitorlák az eltávolított sodronyok vagy torziós elsőél-kötelek miatt
Kisebb igénybevétel a rögzítési pontokon, amelyeken akár 50%-al csökkenthető a terhelés mértéke
Könnyebb kezelhetőség, így kisebb létszámú legénység is elegendő,
Jobb hatásfok a hagyományos Code 0 vitorlákhoz képest a feszesebb elsőélnek köszönhetően,
Szélesebb vitorlázhatósági tartomány
Megbízható betekerőrendszer – akár top-down vagy bottom-up kivitelben is.
HOGYAN IS MŰKÖDIK …
A huzalmentes vitorlaszabási technológia lényege, hogy az azonos irányba rendezett vitorlaszálak az elsőél hosszanti síkjában egy lencse profilt formálnak, így végigvezetik a terhelést az elsőél mentén az alsó saroktól egészen a felső bekötési pontig. Így a terhelést maga a vitorla, illetve az azzal egységet alkotó szálkötegek veszik fel, nem pedig egy különálló huzal (forstág, torziós kötél, sodrony stb.) feszegeti a vitorla első élét. A huzalmentes Code 0-k esetében sokkal egyenletesebb belépőélt képezhetünk, illetve lehetővé válik az is, hogy lazább elsőél mellett hatékonyabban, ejtettebb menetben vitorlázhassunk. A vitorla könnyű és gyors feltekerését pedig az elsőél mentén végigfutó karbon csík segíti.
EGY LÉPÉSSEL MINDENKI ELŐTT
Ezt a technológiát 2016 óta folyamatos fejlesztjük, és a siker semmilyen téren nem maradt el.
A Doyle huzalmentes vitorlái egyszerűen tökéletes megoldást kínálnak: az eredmény egy egyszerűen kezelhető, könnyű termék, amely egyaránt alkalmazható a legnagyobb presztízsű nyílt tengeri versenyeken és túrahajókon, alapvitorlázaton és bőszeles vitorlákon egyaránt.
STRATIS HUZALMENTES VITORLA
Minden egyes Stratis vitorla 100%-ban egyénre szabva készül el a TE igényeidnek megfelelően. A Stratis huzalmentes (cableless) vitorláink sem kívételek ez alól.
Büszkék vagyunk arra, hogy olyan versenyhajó fejlesztéseket végzünk, ahol piacvezető innovációkat alkalmazhatunk. A huzalmentes technológiával pedig egyszerre tudunk a vitorlázat, a rudazat és a hajótest gyártási technikáján is fejleszteni. Nem utolsósorban pedig, ez a fejlesztés a hobbivitorlázókat éppúgy érinti, mint az élversenyzőket.
DELTA HUZALMENTES VITORLÁK
Az elmúlt években a huzalmentes (cableless) Stratis vitorlák átfogó sikereket arattak mind a versenypályán, mind pedig a túravitorlázás piacán. Fontos volt azonban a Doyle Sails számára, hogy ugyanezt a technológiát kínálhassa azoknak a vitorlázóknak is, akik költséghatékonyabb megoldásokat keresnek kisebb, 15 m testhossz (kb. 50 láb) alatti hajóik számára.
A huzalmentes DELTA vitorlát első lépcsőben laminált túravitorla anyagból készítjük el, majd erre kerül rá egy 100%-ban Stratis technológiával készül elsőél csík. Ez a csík vagy szalag az, amely felveszi a vitorla teljes első éle mentén kialakuló terhelést, és amely ezt elosztja az egyedi kialakítású vitorla bánokon (szeleteken) keresztül. Azaz nincs szükség a vitorla első élében futó, a vitorlaanyagtól független sodronyra vagy torziós kötélre, sem a feltekeréshez, sem pedig a vitorla első élének külön megerősítéséhez.
Ennek a technológiának köszönhetően nemcsak megbízhatóan feltekerhető a vitorla, de kitekert állapotban bátran “röptethető” is az elsőél. Így lehetőség van az átlagosnál könnyedebb anyagból készült, futtatósabb vagy bőszelesebb Code orrvitorla vagy reacher használatára is.
Ahhoz, hogy valóban a legtöbbet lehessen kihozni ebből a megoldásból, szükség van a túravitorla laminátum jellemzőinek, valamint az alkalmazott feltekerő rendszer együttes számba vételére a gyártási folyamat során – ezt a Doyle szakemberei végzik.
Nagyszerű ez a vitorlakészítési megoldás, legyen szó akár part menti túrázásról vagy vagy helyi versenyekről.