INNOVÁCIÓ

HUZALMENTES ELSŐÉL TECHNOLÓGIA

Megérkezett az orr- és bőszeles vitorlák következő generációja: a különálló elsőél huzal nélküli (cableless) vitorlák sok tekintetben ártelmezik mindazt, amit a versenyvitorlákról idáig gondoltunk. Ezeknél a vitorláknál jelentősen kisebb elsőél belógása, még egyenletesebb teherelosztás az elsőél mentén, mindezek következtében stabilabb a vitorlaprofil, és még nagyobb a vitorlán kialakuló felhajtóerő.

Győzelmek szerte a világon

Ezekkel a vitorlákkal a legnagyobb presztízsű tengeri versenyeken és a szuperjacht piacon a Doyle egy olyan technológiai áttörést hajtott végre, amellyel gyökeres változásokat idézett elő, nemcsak a versenyvitorlák piacán, de a hajótervezés és építés folyamataiban is. Ennek oka az, hogy a vitorlázat fejlesztése, valamint az árbócmerevítés, illetve árbóc-előfeszítés változásai a hajótesten ébredő erőket is befolyásolják, és ezeket a tényezőket számításba kell venni a hajótervezés és hajóépítés során is.

Line Honours (Sydney – Hobart), 2019-es győztes:
Comanche - 100 ft Supermaxi

A huzalmentes elsőél technológia jelentős teljesítménynövekedést nyújt, és ez kizárólag a Doyle Sails-el érhető el!

  • Kisebb össztömegű vitorlák az eltávolított sodronyok vagy torziós kötelek miatt

  • Kisebb igénybevétel a rögzítési pontokon, akár 50%-al csökkenthető a terhelés mértéke,

  • Könnyebb kezelhetőség, így kisebb létszámú legénység is elegendő,

  • Jobb teljesítmény a hagyományos Code 0 vitorlákhoz képest a feszesebb elsőélnek köszönhetően,

  • Szélesebb vitorlázhatósági tartomány,

  • Megbízható betekerőrendszer – akár top-down vagy bottom-up kivitelben is.